dinsdag 7 april 2009

Ding 23

Ik ben aan het evalueren geslagen.
Echt helemaal vanaf het begin weer alles doorgenomen. Ik ben nu tot ding 11 gekomen.

En zo begon ik mijn wordbestandje
23 Dingen is een online leertraject, dat me ertoe aanzet om meer te weten te komen over nieuwe webtechnologieën, die in een hoog tempo de manier veranderen waarop mensen, organisaties en bedrijven met elkaar communiceren.
Ik heb een eigen weblog geopend om mijn gedachten, ideëen, ontdekkingen om de uitwerkingen van de oefeningen een plaats te geven. Mijn weblog is een persoonlijk notitieblok over de 23 Dingen.
Ding 4: Maak je leven eenvoudiger met RSS en een nieuwslezer
Mijn collega die de cursus in het najaar 2008 gevolgd had, zei: < www.netvibes.com > dat is fantastisch.
Maar goed: aangezien het ding 4 was, was netvibes al weer een beetje weggezakt.
Nu ben ik alles aan het evalueren, dus bekijk ik alle dingen opnieuw en …wauw..netvibes staat bij mij op de kaart!!
Alles bij de hand: het laatste nieuws/ mijn gmail post / mijn hotmail post/ twitter / bibliotheekzaken / google doc / you tube. En dat allemaal overzichtelijk in vakjes ondergebracht. Hoe heb ik dat gedaan !! Wat ben ik goed bezig geweest zonder dat ik het zelf wist. Dat komt natuurlijk door mijn gmail account.
En zit ik mijn delicious bookmarks te bekijken. En dat is nu weer een nieuwe eye-opener.
Want nu heb ik pas me middels RSS feed geabonneerd op het laatste nieuws van veel van mijn favoriete websites.
Wat grappig, nu gaat het pas echt leven voor me en valt alles veel meer in elkaar. En nu ook geen gezeur meer met accounts en passwords. Ik heb direct duidelijke overzichten.
Deze week ga ik op mijn gemak verder met deze evaluatie.
Ik ben nu tot ding 11 gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten