zondag 1 maart 2009

Ding 18 library thing


Iets met boeken
Originally uploaded by bregtsw

Hier komt mijn boekenlijst van library thing

Ha, dit vind ik nou leuk en ik heb weer van alles geleerd. Ik had overigens via de aangeboden foefjes (gadget) ook al een boekenlijstje kunnen componeren maar die is niet zo indrukwekkend.

Toch schrik ik iedere keer van die enorme aantallen mensen die zich aansluiten bij zo'n 'library thing'. Het schrikt me eerder af dan dat ik dat uitnodigend vind. Iedereen heeft zijn mening en iedereen heeft weer andere suggesties van boeken die je moet lezen. Maar dat neemt niet weg dat ik mijn boekenlijst vanaf nu zal blijven aanvullen want ik vind het wel heel nuttig voor mijn werk. Ik vergeet heel snel wat ik ook al weer allemaal gelezen heb, dus dit is een geweldige geheugensteun. Ook de omslag erbij vind ik reuze handig want dat roept bij mij het karakter van het boek al snel op. Zo kan ik de mensen beter helpen als ze me vragen welk boek ik ze zou kunnen aanraden.

Overigens heeft Joke N. een geweldig leuk idee uitgewerkt nl: leeseten. Ik ben altijd een beetje allergisch geweest voor leesclubs maar dit vind ik super geweldig. We komen 1 x in de 2 maanden bij elkaar in een restaurantje en vertellen elkaar dan wat we gelezen hebben en wat we daarvan vonden. We schaven nog wat aan de manier waarop het verder uitgewerkt kan worden maar ik vind dat we nu uitgeschaafd zijn. Als het al te ordelijk verloopt, wordt het te vergaderachtig en dat tempert het enthousiasme. En het mag vooral niet te elitair worden. Nee, zoals het nu gaat is het hardstikke leuk: iedereen krijgt het woord en we bespreken echt het boek in al zijn facetten maar het belangrijkste is dat de sfeer informeel is.

Nu moeten we er nog voor zorgen dat het toch gezien (betaald) wordt als zijnde werktijd want wij in Goes geven nu ongelooflijk goede adviezen aan de klanten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten