zaterdag 31 januari 2009

ding 9

Hier volgt een evaluatie over mijn ervaringen met web 02 tot nu toe.
Ik heb een weblog gemaakt.
Het aanmelden was niet echt moeilijk. Maar ik weet nog lang niet alle mogelijkheden om een weblog mooi aan te kleden. Zo wil ik nog schaven aan een mooiere lay-ot, een duidelijker indeling maar dat moet ik later nog maar eens uitvogelen want anders ga ik achter lopen.
RSS feed: het is nuttig voor je bibliotheekwerk. Zo blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Daarom zal ik het blijven gebruiken. Maar niet om op de hoogte te blijven van het nieuws. Ik kijk elke dag (nee, nou lieg ik) naar het journaal, lees de krant bij het ontbijt, luister naar actuele nieuwsprogramma's in de auto en het weerbericht hoef ik ook niet op ieder uur van de dag te lezen (ik kijk gewoon naar de lucht). Toch kan ik me voostellen dat sommige mensen een hobby hebben die er hun voordeel mee kunnen doen. Maar goed: ik neem alleen RSS-voedsel tot me als het om bibliotheekzaken gaat.
En dan het Flickr programma.
Ja, ik vind dat heel interessant. Daar ga ik nog mee door als de cursus al lang en breed doorlopen is. Want er is heel veel op te ontdekken en ik wil me daar best lekker ingraven maar nu ontbreekt me de tijd ervoor. Ik beschouw dit als een snuffelstage.. mijn interesse wordt gewekt en daar kom ik dan tzt wel op terug. Want dat zal ik zeker doen. Ik ben namelijk een fervent beeldhouwer en ik exposeer bij tijd en wijle. En ja, dan moet je je werk digitaal aanleveren voor een ballotage-commissie. Eerst dacht ik dat ik misschien dan gewoon een hele mooie weblog zou maken met mijn cv en foto's en zo maar ik vind daar een weblog niet geschikt voor. Een weblog zie ik eigenlijk toch meer als een openbaar dagboek. Je krijgt wel feedback en het lijkt dan wel een beetje een gespreksforum maar wil je echt discussieren dan ga ik naar een forum op internet of je sluit je aan bij een discussiegroep toch. Op je weblog vertel je wat je bezighoudt en wat je meemaakt en daar krijg je reactie op.
Ik denk dat ik voor mijn beeldhouwtoestand voor een website kies.

Maar goed, dit is een persoonlijk gebeuren.
Weet je wat me nu al opvalt? Dat er zo ongelooflijk veel mogelijkheden bestaan om met iedereen te kunnen communiceren. Je zou denken dat er nooit geen misverstanden meer kunnen ontstaan die te wijten zijn aan een slechte communicatie. Maar zo werkt dat toch helaas nog niet. Zou je ook problemen kunnen krijgen doordat je teveel overloaded wordt. Dit is echt diep-filosofisch. Ik ga me nu ontspannen. Een drukke dag gehad vandaag.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Letta,
    Hier een voorbeeldje van iemand die ook een weblog gebruikt om haar kunst te 'promoten'.
    Verder bedankt voor alle veren, ik zal ze op de juiste plaats steken. 12 februari zit ik in Vlaardingen. Tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Letta,

    Ik vind een weblog uitermate geschikt om je kunst te promoten, juist omdat je voor een weblog zo weinig kennis nodig hebt van HTML etc. Zijn de beelden op je weblog overigens van jezelf? Ik vind ze erg mooi!!

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik ga nu toch weer twijfelen. Een collega-vriendin heeft een soort gedeelde website waar ik me ook bij aan kan melden.
    http://www.wilmavermeij.nl/site/index/416589_Inspiratie.html
    Maar die vind ik toch eigenlijk niet veel verschillen van een weblog.
    Overigens ben ik net als zij geselecteerd (veelbelovend talent..jawel, jawel) om iets van ons werk te exposren in het Stedelijk Museum in Sint-Niklaas in Belgie. Afgelopen zaterdag was de officiele opening.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk joh! Wat betreft je kunst vind ik inderdaad een weblog ook super geschikt. Mensen kunnen heel makkelijk een reactie geven op jouw werk. Flickr vind ik ook een super manier om jouw werk te promoten. Hang er de juiste tags aan en op deze manier vinden mensen je sneller. Ik vind het nog niet zo'n gek idee!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen