donderdag 5 februari 2009

ding 11 wikiwiki

Pfffff...even weer adem happen...
Net zo'n beetje Delicious onder de knie en dan gaan we weer verder met wiki's.
Ik heb wel weer heel wat informatie in mijn grijze hersencellen gepompt.
Als je aan Wiki denkt, denk je aan Wikipedia. Ik dacht dus dat wiki's gewoon allemaal een soort digitale encyclopedies zouden zijn. Ik dacht:ch, dan zullen er wat gespecificeerde bestaan zoals een dierenencyclopedie of allerlei vaktechnische handboekachtige gevallen. Ik wist dat wikipedia door iedereen aan te vullen is en zo zou dat dan ook wel voor de andere wiki's gelden (wat feitelijk ook wel klopt).
Maar het filmpje: "wiki's in plain Englisc'h "vond ik dus een eye-opener.
En dan vind ik een wiki ook wel weer een toevoeging.
Toevallig heb ik net mijn prive emailbox bekeken en inderdaad: ik ga met 3 beeldhouwers en 1 schilder exposeren in juni en met 3 andere in september. Daar moet je dan van te voren van alles voor regelen. Eerst een reeks mailtjes (zeker 20) van de juni-mensen over welke foto op de folder moest komen. En vandaag - de september-groep zijn er zeker al zo'n stuk of acht mailtjes over en weer gestuurd om een paar data te prikken om bij elkaar te komen. Dan kon die niet op woensdagmiddag, dus dan maar op donderdagavond maar nee, dan kan nummer 3 niet maar wel vrijdagmorgen; ho, dan kan ik er niet bij zijn.......Kortom...eindeloos.
Dus nu begrijp ik dat ik met hen een wiki moet opzetten. Ik denk alleen dat ik daar dan eerst even een cursusje aan moet wijden en ..tja..daar moeten we dan eerst een datum voor prikken.
Dus dan eerst maar een wiki met wat Biblioosterschelde-collega's die de cursus 23dingen hebben gevolgd. Want van mijn groupwise mailbox word ik ook niet altijd vrolijk.
Kortom: Wikiwikiwikiwiki

Geen opmerkingen:

Een reactie posten