vrijdag 6 februari 2009

wiki: moderne kunst


Nou moet ik nog zoveel andere dingen doen en wat doe ik: ik zit weer acher mijn pc een wiki op te zetten...
De banale dingen blijven nu al een aardige tijd liggen en daaronder valt dus 'het huishouden'. Stof en rommel schuif ik onder de kasten en de kleden. Spullen en kleren gooi ik in de kasten en doe de deur op slot. Dus op het oog lijkt alles onder controle.
Allereerst heb ik de wiki's van anderen bekeken. Ik heb het recept van de mon chou taart verbeterd. Ik was wel blij dat het een oefen-programma is want ik voel me er toch niet echt lekker bij dat ik in andermans verhaal zit te knoeien. Ik heb me vandaag snel verontschuldigd via haar blog. Ik weet helemaal niet wie het is maar het was voor haar ook een oefening en misschien heeft ze het helemaal niet opgemerkt.
Toen zelf een wiki opgezet met als titel : moderne kunst.
Nu hoop ik eigenlijk dat ik daar commentaar op krijg of aanvullingen.
Ik neem aan dat ik ook een foto op die wiki kan plaatsen maar ik heb nog niet uitgevogeld hoe dat moet. Want deze foto moet erbij:
moderne kunstPage history last edited by 23dingen 2 mos ago
Moderne kunst:



Onderstaande site geeft een definitie van kunst waar ik helemaal achtersta

< http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunst > :

'Kunst is dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling de menselijke zintuigen en de menselijke geest te prikkelen.'

Veel mensen vinden dat iets pas kunst is als het esthetisch mooi oogt en er veel ambachtelijk werk aan te pas komt.

Zo maak ik zelf ook 'mooie' beelden en ik kan ook een model boetseren die helemaal figuratief klopt. Daar krijg ik dan veel lof voor toegezwaaid.

Toch ben ik veel meer tevreden over mijn 'vleeslappen'. Ze zijn gemaakt van tweecomponenten pur met behulp van genaaide plastic containerzakken, nylonkousen en zo meer. De lappen hangen aan haken vanaf het plafond. Sommige mensen vinden het afschuwelijk, en een beetje gruwelijk. Ze voelen zich er 'unheimisch' onder, anderen bekijken ze heel gedetailleerd en zeggen dat ze er een gevilt beest (en iedereen noemt dan een ander dier) of menselijke ledematen er in zien. Kortom: mensen zijn er mee bezig en het roept van alles op. Daar ben ik overigens niet op uit geweest toen ik het maakte; ik verwerk dingen die mijn brein heeft opgeslagen op mijn manier.



luctart.blogspot.com

3 opmerkingen:

  1. Kan Gerda dan zo lekker taarten bakken? Nooit iets van gemerkt....................!
    En ik heb het ook met die wiki's, lijkt soms zo onbeleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan de reactie ook verwijderen als je wilt hoor. Weet je hoe dat moet?
    En het voelt in het begin een beetje gek, wijzigen in 'andermans' tekst, maar dat is wel precies wat Wiki's zo mooi maakt. Samen weet je meer dan dan alleen, net als dat de Mon Chou taart nu ook lekkerder zal zijn met jou toevoeging!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had dus zelf ook een wiki geplaatst en dat wilde ik nog even laten weten.

    BeantwoordenVerwijderen